Billig BCAA

Proteinpulver

Protein-

pulver

proteinbar forside billede

Proteinbar

Weightgainer

Weight gainer

BCAA forside billede

BCAA

Kreatin

Kreatin

Pre workout forside billede

Pre-workout

Fiskeolie

Fiskeolie

vitaminpiller

Vitamin-

piller

Billig BCAA

BilledeNavnForhandlerPris Pr. 100gLeveringTil forhandler
yH5BAEAAAAALAAAAAABAAEAAAIBRAA7 - Billig BCAABodylab BCAA Instant 300gBodylab logo53 DKK29 DKKTil produkt
yH5BAEAAAAALAAAAAABAAEAAAIBRAA7 - Billig BCAAINSTANT BCAA 100gBulk Powder logo65 DKK39 DKKTil produkt
yH5BAEAAAAALAAAAAABAAEAAAIBRAA7 - Billig BCAABODYMAN BCAA TROPICALBodyman logo53,75 DKK15 DKKTil produkt
yH5BAEAAAAALAAAAAABAAEAAAIBRAA7 - Billig BCAAIN2ZYM BCAAyH5BAEAAAAALAAAAAABAAEAAAIBRAA7 - Billig BCAA56,33 DKK29 DKKTil produkt

Hvad er BCAA?

Det er noget af det som bliver benyttet hyppigst af bodybuildere og fitnessudøvere. BCAA bliver nemlig forhandlet i stigende grad af både forretninger og webshops, og derfor kan du her læse mere om, hvad det egentlig er, og hvilke fordele der er, og hvad det giver dig som bruger af det. De fire bogstaver står på engelsk for ”Branched Chain Amino Acids”, og det er på dansk kendt som forgrenede aminosyrer.

Der er 20 aminosyrer som er nogle af de molekylære byggesten, når det er der skal skabes proteiner. Man kan dog inddele det i to kolonner. Der er de ikke-essentielle aminosyrer, og så er der de essentielle, som typisk er dem som man har i BCAA, da det ligesom er det vigtigste. De ikke-essentielle er som regel noget ekstra, som nogle producenter vælger at smide i blandingen, som det er der bliver produceret.

 

Alle fysiologiske processer kræver aminosyrer

Alle de processer som relaterer sig til sport, energi, restitution, muskelforøgelse, fedttab er alt sammen noget, som kræver, at der er nogle aminosyrer. Derfor er det ikke så mærkeligt, at der er sket den udvikling med aminosyrer som der er, da det får en stor betydning for atleter og udøvere.

 

BCAA mindsker muskelnedbrydningen

Træner du hårdt, så vil kroppen nedbryde muskelvæv, netop med det formål at skaffe den energi, som der er brug for. Denne proces er den, som kan forårsage ømhed i musklerne. Det er en seriøs bodybuilders værste fjende, men det er noget der sker helt naturligt, når der bliver trænet så hårdt, som der bliver. En årsag man benytter BCAA, det er for at kroppen får det ekstra, som sørger for, at kroppen ikke behøver at nedbryde muskelvævene, for at få den energi, som den har brug for. Derfor er BCAA ret essentielt, hvis det er du vil træne seriøst, og med et mål om at holde fast i din muskelmasse eller forstørre den. Et bonus tip er, at mange vælger at tilføje en anden aminosyrer til deres blanding med BCAA. Den ekstra aminosyrer er arginin, som har vist, at det har en evne til at øge niveauet af væksthormon i kroppen, og det kan hjælpe muskelforøgelsen.

 

Hjælper på vægttab

Vægttab er noget som rigtig mange slås med, eller har kæmpet med. Det er formentlig den hyppigste årsag til, at folk begynder at træne. Da det er fordi man vil ændre på kroppen, og man vil ændre på kropssammensætningen som man har. Det helt grundlæggende for et vægttab, det er at man spiser færre kalorier. Man kommer derfor til at ligge i det, som er kendt som kalorieunderskud. Det vil altså sige, at du giver kroppen mindre føde og mindre brændstof, end den i bund og grund har brug for. Derfor kan det hjælpe kroppen i den situation, hvis det er man indtager BCAA. Aminosyrerne kan nemlig hjælpe dig til, at du holder fast i dit kalorieunderskud, samtidig med at dine muskler, immunforsvar og kroppen stadig forsynes med de aminosyrer, som er meget nødvendige for kroppen.

 

BCAA pulverets effekt og fordele

Det bliver købt i pulverform, som vil sige, at du indtager det ved at blande op i vand eller anden væske, og så drikke det. Grundet at det er pulver, som så bliver fyldende sammen med væsken, så er det let og hurtigt at optage. Det er blandt andet også en af grundende til, at det er yderst populært og blande i vandet, som man indtager når det er man træner. Her vil de mange gavnlige effekter af BCAA blive gennemgået, så du ved hvad du får af produktet, og dem kan du se her:

  • Det har en positiv effekt på din opbyggelse af muskler og muskelmasse.
  • Det hjælper til, at du kan holde noget muskelmasse, selvom du er på diæt.
  • Kroppen bliver hjulpet på vej mod at forbrænde fedt, frem for at tage fra muskelmassen.
  • Det indeholder nogle essentielle aminosyrer som er vigtige, som kroppen ikke selv formår at producere.
  • Det er en mere koncentreret kilde af aminosyrer, end det du kan optage gennem din mad.
  • Den arbejder imod den katabolske proces, som nedbryder væv og muskelmasse, og så vil det i stedet kickstarte proteinsyntesen, og tilføre energi til kroppen.
  • Du får en større udholdenhed, som vil hjælpe dig når du træner, da man udsætter trætheden med BCAA.
  • Det hjælper din restitution meget, og det gør, at din hviletid bliver kortere, hvilket gør at du hurtigere kan komme i gang med træningen.
  • Den hjælper samtidig på, at du oplever mindre muskelømhed, når det er du har trænet.

Der er så mange fordele ved BCAA, at det er noget alle som er aktive bør overveje. Det kan hjælpe alle former for sport og træning, og det kan hjælpe dig til at få resultaterne, som du kæmper for at få. Det er et tilskud til kosten, og det er vigtigt, at du ikke tilsidesætter kosten for tilskud, da det i bund og grund er kosten, som er det vigtigste.

 

Den rette BCAA-dosering

Man bør følge de doseringer som der står på den pakke eller bøtte BCAA som du har, da den vil fortælle dig, hvad den anbefalede dosis er. Dog afhænger det meget af, hvor aktiv man er, og hvor hårdt man så træner, når det er man træner.

Mange udbydere forslår at man skal tage 5-10 gram, hvis det er man træner hårdt. Fødevarestyrelsen har anbefalet, at man maksimum indtager 2 gram BCAA om dagen. Det vælger de fleste udøvere, eksperter og producenter dog at modsige. Og det er fordi, at det er aminosyrer som hjælper kroppen, så derfor bør man ikke undgå det.

 

Bivirkninger ved BCAA

Bivirkningerne kan godt blive besvaret med spørgsmålet om dosering, da de lidt går hånd i hånd. Der er flere som er bange eller nervøse for, at de nu tager for store doseringer af BCAA, da de tænker eller tror, at der er slemme bivirkninger ved indtagelsen af det. Der er dog en ting som man skal slå fast uden tøven, og det er, at der ikke er nogle videnskabelige undersøgelser eller forskning, som har fundet frem til nogle specifikke bivirkninger, når det er man indtager og bruger BCAA.

Det er et helt legalt og godkendt produkt i Danmark, og derfor kan man altså indtage det, som et tilskud til kosten og træningen helt uden problemer. For lige at vende doseringen igen, så er det meget op til den enkelte. Men man skal huske på, at det hjælper kroppen og dens udvikling, samtidig med, at der altså ikke er nogle bivirkninger, så derfor er der intet farligt eller uhensigtsmæssigt ved at indtage det en eller flere gange om dagen.

 

Pas på med at købe billig BCAA

Der er mange som jagter det billigste BCAA, som de kan finde på markedet. Det er også i orden, men man kan bare ende med at blive snydt, fordi man jagter det billige. Det er med BCAA, som med så meget andet, hvor det som regel ikke altid er den billigste løsning, som er den bedste.

Prisen påvirker nemlig tit kvaliteten af den vare, som det er man køber. Hvis man ikke har så meget viden om, hvad der er godt når man taler om producenter af BCAA, så kan man søge hjælp på nettet eller, hvis man kender nogle som træner eller dyrker sport på højt niveau.

Til dem som ved lidt om det, og kender lidt til branchen, så er der firmaer som undgår at oplyse alt, som deres blanding som de sælger indeholder. Netop derfor gør man klogt i at nærstudere, hvad der står på indholdslisten i blandingen. Da man først og fremmest skal være sikker på, at der er det rigtige i blandingen, men man vil samtidig også være sikker på, at doseringen af de essentielle aminosyrer er stor nok. På den måde får man den bedste BCAA.

Vil du gerne købe billigt kan du holde udkig efter gode BCAA tilbud.

 

Hvornår skal man så indtage sin BCAA?

Det er noget som er svært at svare på, da det lidt er op til den enkelte, og kommer an på, hvornår man har tid og mulighed for det. Det er så smart, at det både kan indtages før, efter eller under træning. Det kan også tages helt uden, at man har trænet, da det er noget, som vil hjælpe kroppen med de essentielle aminosyrer.

Så selv hvis man har en hviledag eller føler sig smadret i kroppen, så kan man overveje at tage en omgang BCAA, da det kan hjælpe restitutionen.

Mange vil dog foreslå, at det indtages før træning, da kroppen så får rigeligt med aminosyrer til træningen. Der er samtidig mange som vælger at tage det under træningen, og det er der et par årsager til. Først og fremmest så hjælper det træningen som tidligere forklaret, men man kan formentlig heller ikke komme udenom, at det for det meste smager godt.

Derfor foretrækker nogle det under træningen, frem for bare at drikke vand. Men det vigtige at sige er, at der altså ikke er noget gyldent tidspunkt at indtage BCAA på. Det hele afhænger af præferencer, og det vigtigste er blot, at man får det indtaget på et tidspunkt.

Billig BCAA
5 (100%) 12 votes