Billigt pre-workout

Proteinpulver

Proteinpulver

billig proteindrik

Proteindrik

Weightgainer

Weight Gainer

proteinbar forside billede

Proteinbar

Kreatin

Kreatin

BCAA forside billede

BCAA

Fiskeolie

Fiskeolie

Pre workout forside billede

Pre-workout

vitaminpiller

Vitaminpiller

yH5BAEAAAAALAAAAAABAAEAAAIBRAA7 - Billigt pre-workout

Tilbud

Billigt Pre-workout

BilledeNavnForhandlerPris pr. 100gKoffein pr. 100gLeveringTil forhandler
yH5BAEAAAAALAAAAAABAAEAAAIBRAA7 - Billigt pre-workoutBodylab Pre workout 200gBodylab logo79,50 DKK1666 mg29 DKKTil produkt
yH5BAEAAAAALAAAAAABAAEAAAIBRAA7 - Billigt pre-workoutBodyman Pre Workout (210 g)Bodyman logo47,14 DKK1400 mg29 DKKTil produkt
yH5BAEAAAAALAAAAAABAAEAAAIBRAA7 - Billigt pre-workoutLinusPro PURE Pre-Workout (PWO) (200 g)yH5BAEAAAAALAAAAAABAAEAAAIBRAA7 - Billigt pre-workout79,50 DKK1600 mg39 DKKTil produkt
yH5BAEAAAAALAAAAAABAAEAAAIBRAA7 - Billigt pre-workoutPWO+ (340 g)yH5BAEAAAAALAAAAAABAAEAAAIBRAA7 - Billigt pre-workout102,65 DKK1750 mg19 DKKTil produkt

Hvad er pre-workout?

”Pre-workout” er et term, som man kan bruge til at beskrive både den kost og de kosttilskud man indtager lige inden en træning. Det er dog generelt til forskellige kosttilskud der bliver refereret til, når en person der træner, snakker om ”pre-workout”.  Der er to forskellige overordnet mål med at tage et pre-workout kosttilskud; Minimere risikoen for muskeltab og for at fremme ens fysiske præstation.

 

Anti-katabolsk pre-workout kosttilskud

Formålet med et anti-katabolsk pre-workout kosttilskud er at minimere, hvor meget muskelmasse der bliver nedbrudt efter en træning. Et eksempel på et anti-katabolsk pre-workout er et som er rigt på BCAA. BCAA, Branched Chain Amino Acds, eller på dansk; forgrenede aminosyrer. BCAA i form af et pre-workout hæver proteinsyntesen og virker samtidigt anti-katabolsk. Udover dette er der også aminosyren glutamin, som har en bevist anti-katabolsk effekt, hvis den indtages som et pre-workout kosttilskud.

 

Præstationsfremmende pre-workout kosttilskud

Langt de fleste tager pre-workout kosttilskud for at få glæde af den præstationsfremmende effekt. Eksempelvis sker det ofte at pre-workout, indeholder koffein. Koffein er et meget præstationsfremmende middel, som fungerer super godt til forskellige udholdenhedssport. Her virker det helt perfekt til styrketræning, hvor det giver mulighed for et højere energiniveau og dermed få dig til at kunne lave nogle ekstra gentagelser når du f.eks. stykretræner.

 

Der er ikke specielt mange studier lavet på dette område endnu, hvilket vil sige at evidensen for koffeins effekt på styrken er meget minimal. Formålet med at tage koffein skal være at forbedre ens energiniveau og ikke ens overordnet styrke. Naturligvis vil et højere energiniveau jo føre til en højere kvalitet af sin styrketræning, så der er en indirekte effekt på styrken. Udover koffein er der også kreatin og beta-alanin, som mange tager lige inden træning. Begge disse kosttilskud har en akkumulativ effekt, hvilket faktisk vil sige, at det er helt ligegyldigt hvornår på dagen man vælger at tage disse. Kreatin og beta-alanin er nogle af de mest vel-dokumenterede kosttilskud på markedet, og vurderet til at være næsten 100% frie for bivirkninger.  Sidst men ikke mindst, kan en god pre-workout der er rig på kulhydrater også være en god ide. Kulhydrater er jo kroppens naturlige energikilde, og derfor kan det være en god ide at være sikker på, at man har kulhydrat-depoterne fyldt op inden man begynder på en træning.

 

Pre-workout til sport og motion

Kort sagt er pre-workout altså til dig der gerne vil præstere endnu bedre, og samtidigt sætte dig selv op til at beholde så meget muskelmasse som muligt efter en god træning. Dette gør også pre-workouts til et fantastisk kosttilskud til folk der dyrker sport og motion af alle mulige forskellige slags. Blandet andet er pre-workout super populært blandt folk der dyrker Triathlon, da det giver dem en lynhurtig kilde til energi, som er nødvendig for at presse det sidste ud af dem til sådan et benhårdt Triathlon-løb. Et andet eksempel på brug af pre-workout er løbere, som kan bruge det lige inden de påbegynder løbeturen. Hvis du som løber f.eks. har sat et mål om at løbe 10km under et bestemt antal minutter, og har brug for et ekstra skub energi for at ramme dette mål, så kan en omgang pre-workout uden tvivl være oplagt til dig.

 

Pre-workout til styrketræning

Pre-workout bruges dog endnu mere til styrketræning, end det gør til standard sport og motion. De fleste kosttilskud er opstået med styrketræningsatleter og folk der træner i fitnesscentre som kunder, da det ofte var dem der havde et mål om at opbygge store og stærke muskler, samtidigt med at have en lav fedtprocent, hvilet gjorde kosttilskud til en perfekt mulighed for dem. Med pre-workout kan disse atleter eller ”bodybuilders” altså maksimere den mængde af gentagelser de kan tage med en given vægt i et sæt, samtidigt med at de også kan minimere hvor meget muskelmasse de mister under en fysisk træning. Ligesom at pre-workout kan være enormt effektivt for folk der dyrker sport og motion kan det også være et solidt kosttilskud til folk der styrketræning.

 

Hvad gør pre-workout?

Helt simpelt, så fungerer pre-workout som en energibooster og højner dermed dit energiniveau inden træning. Det er selvfølgelig en kæmpe forde,l at have sådan en måde at sparke sig selv i gang med, hvis man er træt og helst bare vil blive liggende i sofaen. De ting pre-workout primært gør er at; løfte motivation, effektivisere træning, forøge stofskifte, forbrænde mere fedt og endnu mere. Pre-workout er også med til at udskyde træthedsfornemmelsen af dine muskler til efter en træning.

 

Indtagelse af pre-workout

Så hvornår skal man egentligt indtage sin pre-workout? For at kunne mærke effekten af din pre-workout lige inden eller præcis når du starter, anbefaler vi, at du spiser eller drikker din pre-workout 30-45 minutter inden træning. Dermed vil det nogenlunde passe med, at den træder i kraft og virker som den skal lige når du skal til at begynde. Det er dog naturligvis ikke nogen katastrofe, hvis du først drikker den 10 minutter inden din træning begynder. Så vil du bare kunne mærke effekten af din pre-workout efter du har trænet et lille stykke tid.

 

Hvor meget pre-workout?

Det er meget forskelligt fra en person til en anden, hvor meget pre-workout kroppen egentligt har brug for. En dosering af pre-workout kan nemlig variere hele vejen fra 6 gram til over 40 gram, alt efter mærket og styrken af den specifikke pre-workout. Typisk blandes denne pre-workout op med vand, juice eller mælk, alt efter hvad du foretrækker. Den anbefalede dosis, af den pre-workout du har købt, står typisk bag på bøtten, hvor du også kan finde mere specifikt data omkring indholdet osv.

Det er af naturlige årsager meget forskelligt hvordan vi reagerer på pre-workout. Derfor skal man også være forsigtig, når man begynder på et nyt pre-workout. Vi anbefaler at du begynder på dit nye pre-workout i en uges tid. Når du ved hvordan kroppen håndterer dette kosttilskud kan du begynde på at skrue op eller ned for mængden af din pre-workout.

 

Fordelene ved pre-workout

Der er altså en række fordele forbundet med at gøre brug af pre-workout. Det kan enten være, at man lige så lige er begyndt med at træne og derfor har brug for et lille energiboost. Det kan også være, at du har trænet i lang tid og er en erfaren bodybuilder, som føler at dine fremskridt er gået lidt i stå, og du derfor synes en god pre-workout vil kunne hjælpe dig. De to primære fordele ved pre-workout er som tidligere nævnt både at øge præstation og overordnet styrke. Faktisk så har nogle studier konkluderet, at man ved konsekvent indtag af en god pre-workout opnår forbedringer på kropsfedt og styrke på samme tid.

 

Bivirkninger ved pre-workout

Der er flere forskellige potentielle bivirkninger der kan opstå på grund af ingredienserne i dit specifikke pre-workout. Med produkter som f.eks. pre-workout der indeholder koffein og andre energidrivende faktorer er der en risiko for pludselig øget hjerterytme og øget blodtryk midlertidigt.

De bivirkninger som kan opstå på grund af pre-workout afhænger selvfølgelig enormt meget af ingredienserne i det kosttilskud man bruger. Med pre-workout kan man som sagt opleve øget hjerterytme og blodtryk, men der er stadig ikke nogen beviser for at der er nogle længerevarende negative effekter.

Når det så er sagt, er det vigtigt også at nævne, at for meget koffein kan have negative konsekvenser. Indtagelse af for meget koffein kan have bivirkninger som f.eks. hjerteklapsygdom, hovedpine og kvalme. Det er derfor vigtigt, at du tænker over hvor meget kaffe og te du drikker i løbet af dagen, hvis du ovenikøbet også gerne vil drikke en omgang pre-workout.

 

Billigste og bedste pre-workout

Når du skal ud at købe pre-workout skal du naturligvis ud at finde den bedst mulige kombination af en god pris og en høj kvalitet. I denne artikel vil vi slutte lidt af med at fremhæve nogle af de billigste og bedste pre-workouts på markedet.

 

BodyLab Pre Workout (200g)

Denne BodyLab Pre Workout er en alt-i-an pre-workout, som virkelig leverer et godt produkt i forhold til sin lave pris. BodyLab’s pre-workout indeholder nemlig både BCAA, Beta-alanin og koffein! Det er de tre mest eftertragtede ingredienser af en god pre-workout, og det er en af grundene til at denne pre-workout virkelig godt kan anbefales. Bodylab’s pre-workout kan købes i fire lækre smagsvarianter: Bubblegum blast, Pineapple, Cola og Blue Raspberry.

Denne pre-workout indeholder:

 

  • L-Leucin
  • L-Isoleucin
  • L-Valin
  • L-Arginin
  • Citrulin
  • Beta-alanin
  • Koffein
  • L-Tyrosin

 

Bodylab anbefaler at man doserer denne pre-workout med et toppet scoop, som svarer til 6g i 250-300ml og at man drikker det ca. 15 min. inden træning.

 

Bodyman pre-workout Raspberry Soda (210g)

Bodyman har udviklet denne pre-workout til at kunne give dig ekstra overskud og energi, så du kan få mest muligt ud af din træning. Produktet er designet til at kunne hjælpe dig med at tage din træning til det næste niveau, så du kan få mest muligt ud af de hårdarbejdende timer du ligger i fitnesscenteret, eller til enhver anden krævende fysisk aktivitet. Denne pre-workout kan købes med en lækker smag af søde hindbær, så hvis du er fan af, hindbør er denne pre-workout et oplagt valg til dig. Derudover er det en af de billigste pre-workouts på markedet.

 

Denne pre-workout indeholder:

 

  • Vitamin C
  • L-arginin
  • Taurin
  • Beta-alanin
  • Koffein
  • Sort peber ekstrakt
  • Cayenne pulver

 

Bodyman anbefaler at man doserer denne med en ½ måleske af pulveret, som blandet sammen med 250-300 ml vand.

 

LinusPro Pure Pre-workout Hindbær (200g)

Med denne lækre pre-workout får du fingrene i et produkt, som er skabt til at du får det mest mulige ud af din træning. Produktet indeholder 5 vigtige ingredienser, som tager din intensive træning til det næste niveau, og sørger for at du har et højt overskud gennem hele din træning – uanset om det er nede i fitnesscenteret, en lang løbetur eller noget helt tredje. Smagen af dette produkt er hindbær, så hvis du i forvejen godt kan lide hindbær, er dette et pre-workout produkt, som du kun kan blive glad for.

 

Denne pre-workout indeholder:

 

  • L-Leucin
  • L-isoleucin
  • L-valin
  • L-argini
  • Beta-alanin
  • L-citrulin
  • Koffein
  • L-tyrosin

 

LinusPro anbefaler at man blander et scoop (ca. 6 gram) sammen med 250 ml vand, og ryster i cirka 10-15 sukender. Det anbefales at denne pre-workout indtages omkring 30 minutter før din træning egentligt starter. På den måde sikrer du dig, at din pre-workout er klar til at slå til lige i det øjeblik du har brug for den.

 

FitnessGuru PWO+ (Pre-Workout) (340g)

 

Hvis det er vigtigt for dig at præstere det absolut bedste under hver eneste træning, uanset hvilken type fysisk træning der er. Derudover er denne pre-workout designet med det formå at tilbyde en pre-workout så billigt som overhovedet muligt.

 

Denne pre-workout indeholder:

 

  • Vitamin B3
  • Citaming B9
  • Beta-alanin
  • Kreatinmonohydrat
  • L-citrulin
  • L-arginin

 

FitnessGuru anbefaler at man blander ca. 17 gram med 500-6000 ml, og drikker det 30 minutter før ens træning for at få de mest optimale resultater. Det er vigtigt, at du ikke overskrider den daglige dosis.

 

 

Konklusion

Kort sagt er der altså ikke nogen tvivl om, at pre-workout er være enormt gavnligt for alle der deltager i en hård fysisk aktivitet. Der er mange forskellige prisklasser, smage, ingredienser og altså meget at vælge imellem. På den måde kan man uden tvivl finde en pre-workout som passer helt perfekt til ens egne præferencer. Der er nogle enkelte potentielle bivirkninger som man kan risikere ved brug af pre-workout, disse inkluderer; øget puls og øget hjerterytme, men der er ikke nogen tegn på at dette er et længerevarende problem. Langt de fleste er dog enige om at fordelene ved pre-workout slår bivirkningerne, og derfor et pre-workout et ekstremt populært kosttilskud.

Billigt pre-workout
3.4 (67.69%) 52 votes