Skrivebordsløbebånd

skrivebordsløbebånd

Skrivebordsløbebånd

HVAD ER ET SKRIVEBORDLØBEBÅND?

Et skrivebordsløbebånd også kaldet en treadmill desk er et hæve sænkebord med et indbygget løbebånd. Det betyder at du går langsomt, når du arbejder ved skrivebordet. Det betyder at du igennem dagen får rørt kroppen og får aktiveret dine muskler i både ben og ryg.

Folk med en inaktiv livsstil. Dem som sidder ved deres skrivebord over 6 timer om dagen er bevist at have en større sandsynlighed for at blive ramt af diabetes og hjertesygdomme. Generelt har kontorarbejdere end lavere livstid end aktive personer.

Det har i nogle år været moderne at stå op på sin arbejdsplads og i den forbindelse blev hæve sænkebordet enormt populært. Nu er vi gået et skridt videre og indført skrivebordsløbebånd. Nu ikke bare har du en korrekt holdning, men du motionere også let når du er på arbejde

Et studie lavet af Mayo Clinic er nået frem til at den gennemsnitlige person forbrænder omkring 100 – 120 kalorier per time på et skrivebordsløbebånd. Det er ved hastigheder under 2 km i timen. Efter en indkøringsperiode bør man kunne gå omkring 3 timer om dagen på et skrivebordsløbebånd splittet op i to sessioner. Det giver en ekstra forbrænding på omkring 300 kalorier om dagen.

 

GÅ LANGSOMT I GANG MED ET SKRIVEBORDSLØBEBÅND?

Selvom du selvfølgelig bare vil i gang, når du har fået dit skrivebordsløbebånd bør du starte langsomt ud. Hvis du starter for hårdt ud kan det lede til stivhed, samt ryg- og skinnebensproblemer. For mange kan det være voldsomt at pludselig gå tre timer om dagen, hvis deres krop slet ikke er vant til det. Start den første dag med at gå 30 minutter opsplittet i 2 sessioner før og efter frokostpausen. De fleste skrivebordsløbebånd kan skubbe løbebåndet væk. Der er også mulighed for at have et fælles for hele kontoret, så folk kan roterer som det passer dem.

Start med at skrive gå tiden op med 5 minutter om dagen. Således du går 17,5 minutter før frokost og det samme efter frokost. Hvis du ikke føler nogle af de tidligere nævnte bivirkninger eller generelt er i god form kan du sagtens skrue op med 10 minutter om dagen. Indenfor 4 uger vil du være oppe på 90 minutter om dagen, hvilket vil gøre underværker for din generelle sundhed.

Hvis du fortsat føler at du har mere tilbage i tanken kan du begynde at justere på stigningen, så du går mellem 0,5% til 1% opad, mens du arbejder. Pas dog på at du ikke går for hurtigt eller for meget opad, så du begynder at svede og mister oxygen fra hjernen, fordi det bruges af musklerne.

 

HVORDAN FINDER JEG ET BILLIGT OG GODT SKRIVEBORDSLØBEBÅND?

Der er flere forskellige måder at få fat på et skrivebordsløbebånd. Der er flere, som selv bygger dem ved at købe et løbebåndyH5BAEAAAAALAAAAAABAAEAAAIBRAA7 - Skrivebordsløbebånd beregnet til at stille under et skrivebord. Så kan du let flytte det til og fra dit skrivebord og arbejdsstation, mens kontrolpanelet blot skal monteres på eller under dit skrivebord, så du har let adgang til disse.

En anden måde at få fat på et skrivebordsløbebånd er ved at købe et allerede monteret SkrivebordsløbebåndyH5BAEAAAAALAAAAAABAAEAAAIBRAA7 - Skrivebordsløbebånd. De er faldet markant i pris siden konceptet blev lanceret og det er nu muligt at komme til for rimelige penge. Hver dog meget opmærksom på hvor langt løbebåndet er – ofte kan det være meget langt. 

Det er klart nemmest at finde et billigt skrivebordsløbebånd uden for Danmark og her er Amazon den mest oplagte mulighed, hvilket også er der mine links fører hen. De har flere forskellige på lager og de er enormt billige i forhold til dem, som findes på det danske marked.