3 effektive træningsmetoder til hjemmetræning (2020)

sdfsdfgre - 3 effektive træningsmetoder til hjemmetræning (2020)

3 effektive træningsmetoder til hjemmetræning (2020)

Vil du gerne i gang med at træne, men er der for langt til træningscenteret, så er det heldigvis fint muligt at få en effektiv træning derhjemme. Her får du 3 effektive træningsmetoder, fra gæsteblogger Erik Haalo, der normalt skriver for FitFact.dk.

Sjippetov

Motion, Reb, Sjippetov, TræningDet kan godt være du ikke skal give den gas med sjippetovet, hvis du har en underbo der er hjemme, men ellers er sjipning super god træning. Pulsen kommer op, kroppen arbejder og du får rigtig god konditræning. Der er en grund til sjipning er en del af boksetræning. Øv dig i at sjippe først 1 minut, så 2 minutter, så 5 minutter og så fremdeles.

Når du har helt styr almindelig sjipning kan du improvisere med forskellig tempo og mere krævende hop. Det kan give afveksling og hårdere træning.

Armhævninger

Med en pull up bar til dørkarmen, kan du omdanne alle dørkarme til en træningsstation. Pull ups er super træning for overkroppen. Du træner arme, ryg og skuldre. Pull ups er en kongeøvelse der giver den v-taper, som de fleste mænd gerne vil have.

Det er selvfølgelig også muligt at træne armhævninger udenfor. Er der et tøjstativ med tykke rør i din bagggård? Tag et par pull ups når du skal ned med vasketøjet. Har du mulighed for det, hvis du nu har have, kan man ret nemt sætte en pull up bar op udenfor.

Kropsvægt og calisthenics

Øvelser med kropsvægt er ikke bare armbøjninger, selv om de også er super effektive. I de sidste år er calisthenics blevet meget populært. Det er en træningsform fra USA, hvor man kan træne hele kroppen, kun med sin egen kropsvægt. Det er hårdt, men det giver vilde resultater, hvis du hænger ved.

Calisthenics er en sport i vækst og meget af undervisning og det sociale findes på Youtube. Der er både danske og amerikanske udøvere, så tjek det ud og meld dig ind i kampen.

 

Bedøm dette indlæg